Thursday, June 21, 2007

عيناكي طريقي




رضيت بعينيكي طريقي
في درب حياة كمتاهة
ورضيت بالحب رفيقي
وندمت على ذكرى أليمة
في البعد سويا عشناها


رضيت بقلب يعشقني
بأنثى تحفظ اسراري
تحفظني ترسمنى
تفهمني من غير حوارِ
تخاطبني بظنوني
وتناقش في المهد قراري
تحطم جميع الجدران
وتهدم كل اسواري
تتسلل لقلب خاطرتي
وبين شطائر اشعاري


رضيت باحساس دافئ
وببحر اشواق جارف
ينافس اشواق حنيني
احساس يملأ وجدانك
وكالعمر يملأ شراييني
يجردني من كل قناع
يعتق اغلال جنوني
حبك يدهشني يذهلني
يفجر ينابيع ركدت
يفجر كل براكيني
من أنتي يامرأة قدرت
أن ترى الدنيا بعيوني
يا من دمعتها تقتلني
وببسمة صبح تحييني
أن تصبح بلسم يشفيني
رضيت بقدري في عشقك
ولا شئ أخر يعنيني


عديني الان عديني
ان فقدتي في الدنيا يقينك
وخسرتُ جميع براهيني
ان تجدي في حبي يقينك
فتصيري انتي برهاني
واعيش ما بقي من عمري
أحبك و أحبك
وتحبيني

13 comments:

The Terminator said...

ايه يا عم الحلاوة دي
مش عارف ليه وانا بأقرا كلامك باكون مبسوط كده
يمكن عشان سهل ومعبر في نفس الوقت
وده يدل على بساطتك وذكاءك في اختيار ألفاظك
حاجة تاني عجباني هي اختيارك للصورة المناسبة لكلماتك
حاجة تالتة اني مبسوط من شكل البلوج جدا
بس مين دي يا ولة اللي عملت معاك كل ده هــــه ؟
ولو عندها اخوات قولي ..

مستني منك الجديد يا فنان

barbie girl said...

الحب اجمل حاجة فى الدنيا
بتدينا دايما اما فى بكرة

أنا حر said...

جامده موووت بأمانة انا مش قاريتها بس انا عشت معاها كمان حسيتها قوي
بجد جامده من الاخر يعني
تحياتي ليك

Rushdy Kamel said...

The terminator
ميرسي ياترمنيتور
انا مبسوط جدا اني خليتك مبسوط وانت بتقرا كلامي.
وده كمان بيدل على انك انسان رومانسي جدا وشفاف.
ياسيدي الصورة والبلوج وصاحب البلوج تحت امرك بس انت أشر.
اما بخصوص اللي عملت معايا كدة فتأكد اني لما ابقى اعرفها اول حاجة اسألها عندها اخوات ولا لأ.
ههههههههه
دايما مشرفني يا باشا

:: :: :: :: :: :: :: :: :: ::

Barbie Girl
ايوة الحب اجمل حاجة في الدنيا بس ياريت نعرف نفهمه أو بمعنى اصح ياريت نعرف نلاقيه
شرفتيني بحضورك لأول مرة بين زواري
ياريت متكونش الأخيرة

:: :: :: :: :: :: :: :: :: ::

أنا حر
ميرسي ليك على تعليقاتك اللي بترفع من معنوياتي
وبجد كلامك بالنسبة لي شهادة كبيرة عني
سعيد جدا بزيارتك
ومتبأش تتطول غيابك عن عالم البلوجز
لك تحياتي

ناردين said...

رضيت بقدري في عشقك
ولا شئ أخر يعنيني

بجد الاحساس وطريقة التعبير عنه وتلقائية ظهور الجمال في كل كلمة.. اكبر من اي كلام ..
الله عليك

هيما said...

انا اول مرة ادخل المدونة ده
بس بجد
كلام جامد وفيه احساس عالي اوي
احلي حاجة فيه لبساطة في التعبير

Rushdy Kamel said...

ناردين
منوراني دايما وحضورك هنا شرف لي
وشكرا على المجاملة الرقيقة دي
لكي تحياتي

:: :: :: :: ::
ابراهيم عز الدين
اتمنى تكون أول زيارة عجبتك
وعاوزك تكرر الزيارة تاني
منورني كتير وشكرا على التعليق الجميل
لك تحياتي

The Alien said...

أنا جاي أرمي السلام
أعذرني ... مش بيبقي عندي كلام لما بقرا شعر حلو

تحياتي

Anonymous said...

جميل قوي ان الواحد يري فيعيون حبيبته الطريق تكون هي عينه اللي بيشوف بيها وقلبه اللي بيشهر بيه من الاخر يرى الدنيا من خلالها كلماتك رقيقة تحياتي لك

نورهان مفيد said...

مافيش في الدنيا أجمل من حب بجد صادق
أحساس أنك بتحب وبتحب حد يستاهل
ده أجمل أحساس في الدنيا

بجد حلو موووووووت
وشكرا أنك نورتني في بلوجي المتواضع
ويارب دايما علي تواصل
تحياتي

Rushdy Kamel said...

The alien
السلام وصل يا معلم
وشكرا على المجاملة الرقيقة دي
لك تحياتي

:: :: :: :: :: ::

قلوب حائرة
جميل جدا ان الانسان يلاقي حبيبه وبعد كدة هيلاقي فيه كل حاجة هايحسوا انهم واحد
شكرا لزيارتك
لك تحياتي

:: :: :: :: :: ::

نورهان مفيد
الحب جميل ومينفعش يكون غير صادق واللي غير كدة ميبآش حب
احساس جميل بس اللي يقدر يحافظ عليه هايزيد جماله اما بالنسبة للي يستاهل فكونك حبيته ده دليل انه يستاهل
البلوج بتاعك جميل جدا
واتمنى متكونش آخر زيارة
لك تحياتي

البتاع said...

هو كله ضرب ضرب مفيش شتيمة واللا ايه؟؟؟

:-)

Rushdy Kamel said...

البتاع
ههههههههه
ضحكتيني
المرة الجاية هيكون فيه شتيمة وضرب وكل حاجة
تحياتي يا جميل